Compromís ha presentado una moción en el Ayuntamiento de Marines, para ser debatida y aprobada en el próximo Pleno Municipal, en la que muestra su total apoyo a los trabajadores y trabajadoras de RTVV, así como su frontal rechazo al cierre de nuestras radio y televisión públicas impuesto por el PP desde el Consell de la Generalitat Valenciana.

 

La nefasta gestión política en RTVV de los diferentes gobiernos del PP en la Generalitat Valenciana, que ha pervertido el cumplimiento de los objetivos marcados en la ley de creación del ente público, que ha transformado a las radio y televisión valencianas, con su manipulación informativa, en meros instrumentos de propaganda al servicio del PP, que ha dilapidado sus recursos económicos, dinero de todos los valencianos y valencianas, poniéndolo en manos de amiguetes y corruptos, ha llevado a RTVV a la quiebra económica, la pérdida total de su credibilidad y a unos índices de audiencia ínfimos.

 

El 9 de febrero de 2013 el Consell culminó un expediente de regulación de empleo que afectó a 1.183 trabajadores y trabajadoras de RTVV. Un ERE realizado de una forma tan arbitraria que los tribunales han terminado desautorizándolo. Sin embargo, el gobierno valenciano pretende incumplir esta sentencia y se escuda en el ahorro económico que este incumplimiento supone para llevar adelante el cierre de RTVV. Este es un gobierno, junto con su partido, que pretende acabar con otro de los referentes de nuestra autonomía, como ya ha hecho con nuestras entidades financieras, amparándose en un supuesto ahorro que no tuvieron en cuenta cuando sepultaban millones de euros en obras faraónicas y grandes acontecimientos ruinosos, mientras seguimos pagando aeropuertos sin aviones.

 

En Compromís consideramos, como muchos profesionales de los medios audiovisuales, que RTVV es viable y necesaria, y que aquello que se ha pervertido desde una gestión poco adecuada se pude revertir con un nuevo modelo centrado en los objetivos fundacionales de RTVV. Tener unas radio y televisión propias suponía, y supone, un paso más en el afianzamiento de nuestro autogobierno y en el fortalecimiento de nuestras señas de identidad.

 

Para Compromís, RTVV es un servicio público fundamental para la sociedad valenciana, por lo que estamos abiertos a buscar alternativas de viabilidad para su mantenimiento como entidad pública valenciana, cercana, plural e imparcial, como entidad fundamental para la defensa y el uso de nuestra lengua, el conocimiento de nuestra realidad territorial y cultural y el fortalecimiento de la cohesión social.

 

 

COMPROMÍS PER MARINES REBUTJA EL TANCAMENT DE RTVV DECRETAT PEL GOVERN DEL PP EN LA GENERALITAT I SE SOLIDARITZA AMB ELS SEUS TREBALLADORS

 

Compromís ha presentat una moció en l’Ajuntament de Marines, per a ser debatuda i aprovada en el pròxim Ple Municipal, en la qual mostra el seu total suport als treballadors i treballadores de RTVV, així com el seu frontal rebuig al tancament de les nostres ràdio i televisió públiques imposat pel PP des del Consell de la Generalitat Valenciana.

 

La nefasta gestió política en RTVV dels diferents governs del PP en la Generalitat Valenciana, que ha pervertit el compliment dels objectius marcats en la llei de creació de l’ens públic, que ha transformat a les ràdio i televisió valencianes, amb la seua manipulació informativa, en mers instruments de propaganda al servei del PP, que ha dilapidat els seus recursos econòmics, diners de tots els valencians i valencianes, posant-ho en mans de amiguets i corruptes, ha portat a RTVV a la fallida econòmica, la pèrdua total de la seua credibilitat i a uns índexs d’audiència ínfims.

 

El 9 de febrer de 2013 el Consell va culminar un expedient de regulació d’ocupació que va afectar 1.183 treballadors i treballadores de RTVV. Un ERO realitzat d’una forma tan arbitrària que els tribunals han acabat desautoritzant-ho. El govern valencià, però, pretén incomplir aquesta sentència i s’escuda en l’estalvi econòmic que aquest incompliment suposa per a portar avant el tancament de RTVV. Aquest és un govern, juntament amb el seu partit, que pretén acabar amb un altre dels referents de la nostra autonomia, com ja ha fet amb les nostres entitats financeres, emparant-se en un suposat estalvi que no van tenir en compte quan sepultaven milions d’euros en obres faraòniques i grans esdeveniments ruïnosos, mentre seguim pagant aeroports sense avions.

 

En Compromís considerem, com molts professionals dels mitjans audiovisuals, que RTVV és viable i necessària, i que allò que s’ha pervertit des d’una gestió poc adequada es pot revertir amb un nou model centrat en els objectius fundacionals de RTVV. Tenir unes ràdio i televisió pròpies suposava, i suposa, un pas més en el fiançament del nostre autogovern i en l’enfortiment dels nostres senyals d’identitat.

 

Per a Compromís, RTVV és un servei públic fonamental per a la societat valenciana, per la qual cosa estem oberts a cercar alternatives de viabilitat per al seu manteniment com a entitat pública valenciana, propera, plural i imparcial, com a entitat fonamental per a la defensa i l’ús de la nostra llengua, el coneixement de la nostra realitat territorial i cultural i l’enfortiment de la cohesió social.